Mac Os X Yazılım Güncelleme Takibi Nasıl Sağlanır | Ali Karahisar

Mac Os X Yazılım Güncelleme Takibi Nasıl Sağlanır

Merhaba Arkadaşlar;

Son kullanıcı olarak kullandığımız programların son sürümlerini bazen sevmeyebiliyoruz. Bunun nedenleri değişmekle birlikte, radikal olarak yapılan değişiklikler çoğu zaman itici geliyor ve bu çok can sıkıcı bir hal alabiliyor. Bir yazılım geliştirici olarak ve son kullanıcı olarak her iki kesime de hak veriyorum.

mac-os-x-software-update


Bu durumun bir de güvenlik tarafı var. Son kullanıcının çoğu zaman "e bir değişiklik yok ki bunda" dediği o güncellemeler, işte çoğunlukla güvenlik güncelleştirmeleri oluyor. Özellikle Windows kullanırken bu güncellemelerin takibinin yapılması ise büyük önem arz ediyor. Daha önce program güncelleme takibi ile alakalı iki adet yazı yazmıştım. Bunlardan birincisi Secunia PSI Nedir?, ikincisi ise Kaspersky Software Updater İnceleme olmuş.



Peki Mac OS?

Mac Os X'de tabii ki tüm programlarımı App Store üzerinden kurmuyorum, dolayısıyla da çoğu zaman güncellemeleri otomatik olarak bildiren bir şeye ihtiyaç duyuyordum. Programların çoğu güncellemesi olduğunda, açtığınız anda size bildiriyor olsa bile çok sık kullanmadığınız ama ansızın kullanmanız gereken program vardır birde, böyle kaldırdığınız an kesin kullanımına ihtiyaç duyarsınız. İşte onların takip konusu da önemli. Bu yüzden ben Mac Os X program güncelleme takibi için yeni yayınlanmış bir uygulama olan MacUpdater isimli uygulamayı kullanıyorum. İndirmesi ve 10 güncellemeye kadar olan kısmı ücretsiz, programın tam versiyonu için 9.99$/€ ödemeniz gerekiyor.

Ben açıkcası güvenlik konusuna hafif takıntılı biri olarak, bu tarz uygulamaların kesinlikle kullanılması gerektiğini düşünüyorum. Ancak her zaman söylediğim ve dert yandığımız olay burada da mevcut gördüğünüz gibi. Windows ekosisteminde ücretsiz bir çok alternatife sahip olan bu program türevi, Apple ekosisteminde yine ücretli. Açık kaynak ve özgür yazılım konseptinin, bir ara Apple ekosistemine, ucundan değil de sağlam bir şekilde giriş yapması dileğiyle.

Sağlıcakla.

Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim :), eğer burada ki çözümler veya bilgileri işinize yaradıysa sizde aşağıda bulunan butonlar yardımıyla paylaşırsanız başkaları da yararlanabilir. Ayrıca bundan sonra ki yazılardan haberdar olmak için Ücretsiz E-Posta Aboneliği yaparsanız çok motive edici olabilir :)

Yeni yazılarımdan haberdar olun!


Paylaş:



    Yorumlar - 0 Yorum :

Yorum Gönder