Yandex Metrica Kullanmaya Başladım | Ali Karahisar

Yandex Metrica Kullanmaya Başladım

Merhaba Arkadaşlar;

Harici olarak bir sayaç servisi kullanmayı düşünüyordum. Yandex Metrica'ya bu süreç içerisinde bir şans vermek istedim ve açıkça söylemek gerekirse, bu zamana kadar neden kullanmadığıma ufak çaplı bir lanet ettim.


yandex-metrica-logo




Google Analytics'e göre daha temiz bir arayüz'e sahip olan Metrica'nın en sevdiğim özelliklerinden bir kaç tanesi Oturum Kaydı, Tıklama Haritası, Bağlantı Haritası.

Oturum Kaydı;

Ziyaretçinin site içerisinde ne kadar bir süre kaldığını ve sayfalarda ki dolaşımını kayıt altında tutarak bir video şeklinde size sunuyor.

Tıklama Haritası;

Bu özelliği sevme sebebim ise kullanıcıların tıklama alışkanlıklarını analiz ederek Google Adsense reklamlarını verimli bir şekilde yerleştirmenize olanak sağlaması. Wordpress kullanıcılarının çoğu bu işlem için eklenti kullanıp siteye yük bindirmekte, bunun yerine Yandex Metrica kullanımı en mantıklı çözüm.

Bağlantı Haritası;

Kullanıcıların tıkladıkları bağlantıların takibi amacı ile kullanılmakta. Örneğin anasayfanızda yer alan linklerin hangisi kullanıcıların ilgisini çekmekte, bu özellikle takibini sağlayabiliyorsunuz.

Google Analytics ve Yandex Metrica'yı birlikte kullanıyorum analiz için. Kullanıcıların davranışlarının analizi açısında çok yardımı dokunuyor.

Umarım ilginizi çeken bir yazı olmuştur.


Sağlıcakla.

Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim :), eğer burada ki çözümler veya bilgileri işinize yaradıysa sizde aşağıda bulunan butonlar yardımıyla paylaşırsanız başkaları da yararlanabilir. :)

Paylaş:



    Yorumlar - 0 Yorum :

Yorum Gönder