Mac İçin Kullanabileceğiniz Code Editörler | Ali Karahisar

Mac İçin Kullanabileceğiniz Code Editörler

Merhaba Arkadaşlar;
IDE'ler yazılımcıların hayatının büyük kısmında yer alıyorlar, özellikle büyük boyutlu projeler için vazgeçilmezler. Benim vazgeçemeyeceğim tek ide var, gerçi uzun zamandır onu da ancak geçtiğimiz günlerde kullandım, o ide ise Visual Studio.
Web projeleri yaparken eğer büyük boyutlu bir proje değil ise text editör kullanmayı tercih ediyorum. Eğer proje büyük boyutlu bir proje ise tercihimi PHPStorm'dan yana kullanıyorum.
Ama bu yazının konusu IDE'ler değil, text editörler. Burada yazacağım editörler ise, cross platform yani birden fazla işletim sistemini destekleyen ve ücretsiz editörler olacak.

1- Sublime Text;


sublime-text


Ücretsiz ve eklentiler ile desteklenebilen bir editör. Mac üzerinde kurulu olan 2 tane editörden bir tanesi. Eklenti kurulması için ufak kodlar yazmak gerekiyor ve Ücretsiz kullanılabilmesine rağmen , beni satın al diye uyarı veriyor. Kendisi benim Notepad++ kullanırken, bir skandal sonucu geçtiğim ve bana emmet kullanmayı öğreten, emektar bir editör. Her ne kadar şu an kendisini kullanmasamda, bana kattığı pratiklik için kendisine teşekkür etmem gerek.


2- Brackets;


brackets-logo
Arkasında Adobe gibi bir dev var. Açık kaynak olarak github üzerinden geliştiriliyor. Eklenti desteği, tema desteği ve direkt üzerinde gelen canlı önizleme ise çok işe yarıyor. Şu sıralar benim gözdem bu editör ve kendisini aktif olarak kullanıyorum ve kullanması acayip zevkli. Yazdıklarımı geri alıyorum. Çok hantal bir editör ve benim gibi optimizasyon takıntısı olan insanların kullanmaması gerektiğini düşünüyorum.

3- Visual Studio Code;


visual-studio-code-logo
Arkasında bir dev daha olan editör. Microsoft gibi bir dev hemde. Ben pek ısınamadım ancak kullanan muhakkak vardır. Ve evet, buradada yazdıklarımı geri alıyorum. Çünkü kendisi şu an tabiri caizse ateş ediyor. Eklenti ve tema desteği, Visual Studio Code üzerinde mevcut. Hızlı bir editör olması ise en büyük artılarından bir tanesi. Şu an geliştirme ortamımın vazgeçilmezi.

4- Atom

Atom-editor-logo
Github üzerinden, yine github tarafından desteklenen, açık kaynaklı bir kod editörü atom. Ben arayüzüne ısınamadım yoksa çok güçlü bir editör. Eklenti desteği de çok güzel ve ücretsiz. Kötü bir yanı var bu editörün, çok hantal bir editör.

Sizinde kullandığınız ya da önerebileceğiniz bir editör var ise yazı altından yorum olarak gönderebilirsiniz.

Sağlıcakla.

Paylaş:



    Yorumlar - 0 Yorum :

Yorum Gönder