C Sharp Başka programlara parametre göndermek | Ali Karahisar

C Sharp Başka programlara parametre göndermek

C sharp ile başka programlara parametre gönderme System.Diagnostics  isim uzayının içinde bulunan Process.Start()  olayında bulunmaktadır.



Bu olayla istediğiniz programı çalıştırabilir ve o programa parametreler gönderebilirsiniz.
İlk başta biz parametre göndermeden bir program çalıştıralım.

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
System.Diagnostics.Process.Start("notepad.exe");
}


Burada basitçe Not defterini açtık, ancak buraya bir internet adresi girip varsayılan tarayıcıya bu internet sitesinide açtırabilirdik, örnek olarak;


private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
System.Diagnostics.Process.Start("http://www.alikarahisar.com");
}


Şimdi biraz farklı düşünelim ve bir bilgisayar'da aynı işlemi yapan birden fazla program olduğunu varsayalım. Bundan kastım ise şu, benim bilgisayarımda 4 tane internet tarayıcısı var ancak ben programımım sadece Firefox'da siteyi açmasını istiyorum o zaman yapacağımız işlem firefox'a parametreyi göndermek bunu ise aynı özelliği kullanarak yapacağım yani;




private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
System.Diagnostics.Process.Start("firefox.exe","https://www.alikarahisar.blogspot.com");
}



Burada olan olay kısacası şu;
firefox.exe'yi çalıştır ve https://www.alikarahisar.blogspot.com adresine git.

Tabii ki senaryolar fazlalaştırılabilir ancak işin mantığını göstermek istedim.

Sağlıcakla.
Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim :), eğer burada ki çözümler veya bilgileri işinize yaradıysa sizde aşağıda bulunan butonlar yardımıyla paylaşırsanız başkaları da yararlanabilir. Ayrıca bundan sonra ki yazılardan haberdar olmak için Ücretsiz E-Posta Aboneliği yaparsanız çok motive edici olabilir :)

Yeni yazılarımdan haberdar olun!

Paylaş:



4 Yorum :
  1. Ümraniye Nakliyat firması yöneticisi olarak asp uygulamalarında da parametre göndere biliyormuyuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada bahsedilen bir şekilde bir parametre gönderiminin server side olarak, güvenlik zafiyetine neden olacağından mümkün değil. Sizin yazdığınız ya da bir metoda gönderilen programsal parametrelerden farklı bir olay çünkü burada bahsedilen işlem. Gerçi hiç klasik asp yazmadım, ama asp.net'de local olarak çalışırken bu şekilde bir işlem söz konusu olabiliyordu (burada uzun bir zaman önceden bahsediyorum. Son güncellemelerden sonra (ki bu benim için uzun bir zaman demek) hiç aspx yazmadım.)

      Sil
  2. Baya bi kolay geldi Bilgi Bank planladığım şey bu

    YanıtlaSil
  3. paylaşım için teşekkürler.emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil